Як відкрити магазин сантехніки

 
 Відкриття сантехнічного магазину вимагає врахування всіляких нюансів, починаючи від оформлення документації і кінчаючи просуванням товару. Якщо бізнес організований розумно, то конкурентоспроможність торгової точки, високі продажі товару гарантовані.

   Формування асортименту. Придбання товару, формування асортименту - найбільш важливе завдання при підготовці до відкриття магазину сантехніки. При виборі постачальників можна купувати весь товар безпосередньо на підприємствах-виробниках або працювати з компаніями, що представляють їхні інтереси. У першому випадку ви отримаєте мінімальну ціну і високу швидкість надходження замовленого товару. Якщо ви купуєте товар зарубіжного виробництва, то, швидше за все, доведеться користуватися послугами представництв, а, значить, погоджуватися з їх націнкою на товар. Напряму налагоджувати відносини із зарубіжними компаніями по силам тільки великим сантехнічним магазинах. Націнка на товар може становити 20-30% його вартості.
   Визначаючи склад асортименту, слід диференціювати:
  • санфаянс, або «білу» сантехніку, до якої відносяться унітази і біде, змивні бачки і раковини, душові піддони та мийки, ванни чавунні, сталеві і акрилові та інше;
  • інженерну сантехніку - труби, крани, фітинги, вентилі, змішувачі, сифони, відводи, затвори і різна арматура;
  • аксесуари від плитки і килимків до освітлювальних приладів і меблів для ванних кімнат.

   Окремо можна відзначити елітну сантехніку - рукомийники і ванни з мармуру, порцелянові вироби, продукцію з дорогих металів.
   Закуповувати не обов'язково все відразу. Асортимент може формуватися цілий рік, тим більше, буде час оцінити попит різних видів і бажаних марок сантехніки. Як вважають дослідники, найбільш популярні у покупців ванни з чавуну і акрилу, раковини і унітази, крани та змішувачі, а також різноманітні витратні матеріали з числа інженерної сантехніки. Склад і обсяг асортименту визначається особливостями місцевого попиту, матеріальними можливостями власника і розташуванням магазину. Можна для початку відкрити магазин, спеціалізуючись на одному з видів сантехніки - тільки ванн, наприклад, або тільки санфаянса.
   Особливості зберігання товару. Подбати необхідно не тільки про те, щоб товар був різноманітним, але і про його наявність в потрібній кількості на складі. Складський запас повинен бути в 2-3 рази більше місячного товарообігу, що може бути корисним при затримці товару, особливо імпортного.
   Щоб добре зберегти товар на складі, необхідно дотримуватись певних правил:
  • невеликі кількості керамічних виробів зберігають на полицях або стелажах у розпакованому вигляді;
  • керамічні труби складують з дерев'яними прокладками на відкритому майданчику горизонтальними рядами, утворюючи штабеля до 1,5 метра заввишки. Під самий нижній ряд труб повинні бути підкладені дерев'яні бруси висотою не нижче, ніж частина розтруба, яка виступає;
  • сталеві і чавунні емальовані раковини, мийки, крани та змішувачі зберігають на піддонах і стелажах у сухих закритих приміщеннях без опалення. Опалювальні радіатори і ребристі труби укладають штабелями метрової висоти в неопалюваних закритих складах;
  • полімерні і склопластикові вироби зберігають в опалюваних приміщеннях у заводській упаковці на піддонах штабелями до 1,5 метрів заввишки;
  • чавунні емальовані ванни укладають на піддони з упорами і зберігають на майданчиках або на стелажах.

   Приміщення та персонал. Вибирати приміщення треба, виходячи з його площі, місцезнаходження та наявності в ньому санвузла і складів. Бажано вибирати приміщення недалеко від споруджуваних будинків, що допоможе з клієнтами на перший час, або в центрі міста, в місці з хорошою прохідністю.
   Ванни, душові кабіни і раковини вимагають чимало місця, так що для невеликого магазину сантехніки потрібна площа 80-100 кв. метрів, для середнього - 150-200, а для великого - 300-400 квадратних метрів. Можна приміщення придбати або взяти в оренду, або орендувати з правом подальшого викупу. Оренда середнього приміщення буде коштувати приблизно 3-5 тисяч доларів за місяць. Склад найкраще створити при магазині, оскільки покупець зазвичай забирає товар не з вітрини, а отримує на складі. Обслуговувати торговий зал можуть два продавця, добре розбираються в сантехнічних виробах і знайомих з їх функціями. Будуть потрібні також вантажник і робітники на склад.
   Торгове обладнання. Для того, щоб залучити покупців, бажано добре оформити магазин, надавши йому оригінальний дизайн і ергономічно розташувавши товар.
   Для торгівлі сантехнікою існує багато різновидів торгового обладнання. Це можуть бути звичні стелажі (70-170 доларів на штуку), вітрини (від 200 доларів), прилавки (130 доларів) і полиці (від 10 доларів), але можна використовувати і сучасне обладнання привабливого вигляду, оснащене підсвічуванням:
  • стенди для змішувачів і унітазів (300-450 доларів);
  • кронштейни, щоб кріпити раковини (15 доларів);
  • стійки для установки раковин (100-130 доларів), ванн, сушителів для рушників (230-250 доларів);
  • стенди, на яких можна продемонструвати душову кабіну.

   Щоб торгувати швидко і ефективно, потрібні сканер, апаратура штрих-кодування, комп'ютер. Для безпеки потрібна пожежна сигналізація, система відеоспостереження.
   Торгівля. Щоб продажі були активними, необхідно врахувати кілька моментів. Перш за все, треба пам'ятати про мотиви, якими покупець керується при виборі. Як показують опитування, насамперед покупці звертають увагу на дизайн, технічні особливості і ціну виробів. Перевагу з попиту мають товари з середньої цінової категорії. Сезонність теж грає роль: взимку продажі скорочуються.
   Товар найкраще рекламувати у виданнях, які присвячені будівництву і ремонту, у великих гіпермаркетах. Добре допомагають такі способи активізації збуту, як акції, знижки, купони, розіграші різноманітних призів. Якщо в магазині буде яскрава вивіска, штендери, каталог та буклети, це теж приверне увагу покупців.
   Магазин сантехніки цілком може займатися як роздрібною, так і тільки оптовою торгівлею, або мати роздрібно-гуртовий формат. Необхідно зробити сайт з каталогом товарів, де поміщати інформацію про всі акції та знижки.
   Інвестиції та окупність магазину. Якщо передбачається спочатку закупити товару на суму 30 тисяч доларів, загальна сума інвестицій складе 50 тисяч доларів. Можна сподіватися на середній щомісячний прибуток близько 2,5-3 тисяч доларів. Магазин може окупитися за півтора роки.