Як відкрити торгову палатку або кіоск

   Незважаючи на те, що сьогодні все більшої популярності набувають супермаркети, гіпермаркети і торгові центри, не втрачають актуальності й невеликі кіоски, ларьки. Вперше вони стали з'являтися в перебудовний час, і до цього дня такі торгові точки можна зустріти в різних містах. Варто відзначити, що такий вид малого бізнесу відноситься до числа підприємств, які не вимагають великих стартових володінь. Під палаткою, кіоском або торговим наметом мається на увазі будь-який торговий павільйон, який здійснює роздрібну торгівлю товарами, які користуються повсякденним попитом. Через те, що при організації такого бізнесу мінімальні початкові інвестиції, в цю галузь постійно приходять починаючі бізнесмени.

   При створенні такого бізнесу існує кілька типових бізнес-планів, які передбачають певну послідовність кроків для досягнення кінцевої мети. Бізнес, пов'язаний з роздрібною торгівлею в кіосках, ларьках або торгових наметах, має кілька суттєвих переваг. Для організації таких торгових точок можна використовувати самі прохідні місця, де спостерігається великий потік клієнтів незалежно від сезону і пори року. Такі торгові точки можуть спеціалізуватися на будь-якому товарі. Ларьки і кіоски мобільні, і при появі такої необхідності немає нічого простішого, ніж перемістити їх на нове місце. Значною конкурентною перевагою невеликих ларьків і кіосків є те, що вартість квадратного метра торгової площі завжди буде в кілька разів нижче, ніж аналогічна площа в діловому або торговому центрі міста.
   Перш, ніж відкрити прибутковий ларьок або кіоск, слід враховувати кілька тонкощів. Знаючи всі ці підводні камені, буде простіше орієнтуватися в створенні бізнесу, і долати  складності. Вважається, що самим оптимальним рішенням є варіант відкриття декількох ларьків. Це дуже легко пояснити, адже відсутність прибутку на одній торговій точці може бути компенсовано високими прибутками на інший. Не слід також робити з ларька міні-супермаркет, тобто тут не може продаватися відразу все - і сигарети, і овочі, і солодощі. У декількох кіосках можуть продаватися різні товари, і прибуток від таких спеціалізованих ларьків буде в кілька разів більше. Фахівці не рекомендують зациклюватися на якомусь одному виді продукції, тому що в цьому випадку якщо бізнес прогорить, то не буде ресурсів для його відновлення.
   Багато фахівців рекомендують робити бізнес з організації ларьків сімейним. Справа в тому, що такі маленькі крапки продажів привабливі для нечистоплотних продавців. У цьому випадку, більша частина прибутку буде витікати з кишені підприємця. У ситуації з сімейним бізнесом у власника підприємства буде більше важелів для управління, продажи в таких кіосках будуть більш прозорими. Крім того, наймані продавці не зацікавлені в постійному розвитку бізнесу, що буде негативно позначатися на роботі всієї торгової мережі. Все це говорить про те, що слід особливо ретельно підбирати персонал для роботи в ларьку або кіоску, і приділяти чимало уваги його правильної і адекватної мотивації.
   Вибирати тип товарів для торгівлі слід після того, як будуть враховані деякі істотні фактори. До прикладу, якщо неподалік розташовані офіси або освітні установи, то з високою часткою ймовірності рентабельними будуть ларьки, в яких здійснюється торгівля канцелярськими товарами. Кіоск, розташований в спальному районі, може торгувати продуктами харчування. Якщо серед них є швидкопсувні товари, то в кіоску повинно бути відповідне холодильне обладнання. На жаль, такий крок стане причиною скорочення корисної торгової площі, але вбереже підприємця від значних збитків у результаті повернення зіпсованої продукції. Варто відзначити, що при грамотно облаштуванному торговому залі навіть наявність холодильного обладнання не стане причиною зниження торгового обороту. До речі, складаючи бізнес-план для відкриття ларька (кіоску), варто відзначити і таку статтю витрат, як отримання дозвільних документів. Для цього потрібно звернутися в міські органи влади (муніципалітет) або в сільраду. Найчастіше ця процедура є нескладною, однак деякі витрати все ж потягне за собою. Витрати чекають підприємця і на етапі придбання обладнання. Найголовнішим із них є безпосередньо сам кіоск, який можна купити в готовому вигляді. За допомогою спеціальної великовантажної техніки його можна доставити до місця торгівлі. Важливо, щоб приміщення кіоску в повній мірі відповідало всім вимогам пожежної та санітарно-епідеміологічної безпеки. Необхідно буде також придбати стелажі, вітрини та інше торгове обладнання, а також підвести до кіоску всі системи комунікацій. Добре, якщо ларьок буде володіти автономною системою опалення та водопостачання.
   Звичайно, незаперечною перевагою бізнесу в сфері малих торгових закладів є відсутність необхідності в рекламі і проведенні маркетингових дій. На це в бізнес-планах закладається мінімум витрат, що позитивно впливає на рентабельність і окупність бізнесу. Однак деякі рекламні кроки все ж робляться. Зазвичай, до їх числа відносять яскраві неонові вивіски і реклама біля торговельних точок. Крім того, маркетологи рекомендують створювати лояльність у покупців, які часто відвідують ларьки. Для цього може використовуватися система знижок і бонусів, а також надання кредитної лінії. Варто відзначити, що ларьки і кіоски часто змушені виживати в умовах досить жорсткої конкуренції. Особливо помітно це в тому випадку, якщо навколо кіоску є аналогічні торгівельні точки, які довше існують на ринку, отже, і репутація у цих кіосків буде вище. Звичайно, найголовнішим правилом успішної організації торгового намету (ларька, кіоску) є грамотне планування та ведення бізнесу.