Як відкрити зоомагазин

   Якщо ви шукаєте ідею для відкриття бізнесу декількох продажів, не вкладаючи при цьому велику кількість засобів, то кращим рішенням стане відкриття зоомагазину. Пояснимо чому. Справа в тому, що придбавши в магазині вихованця, покупець ще ні разу повернеться за різного роду аксесуарами у вигляді мисок, повідців, акваріумів, кормами і засобами по догляду за своїми тваринами. Крім цього привертає відсутність необхідності у великому стартовому капіталі, а, отже, його доступність. Як і в будь-якій іншій справі, для того, щоб домогтися успіху, необхідно скласти грамотний бізнес-план. Якщо немає впевненості у власних силах і досвіді, то краще вдатися до послуг професіоналів або скористатися вже готовим бізнес-планом. У цій статті ми розглянемо один з можливих варіантів.

   Перш за все, бізнес-план буде залежати від того, якого типу зоомагазин планується відкривати. На даний момент на ринку представлені магазини повного циклу і обслуговуючі точки. Під повним циклом зоомагазину мається на увазі те, що в ньому продаються і тварини та аксесуари для них, і засоби по догляду. У обслуговуючих магазинах, тварин не придбати. У бізнес-плані, який ми будемо розглядати, мова піде про зоомагазини повного циклу, що працює в середньому ціновому сегменті.
   Для організації фірми краще всього вибрати форму індивідуального підприємництва. Враховуючи, що продаж ведеться стосовно приватних осіб, і необхідність у більш складній організаційно-правовій формі немає, таке рішення дозволить знизити податкові виплати, полегшити бухгалтерію та звітність. Експерти оцінюють таке підприємство як проект середньо-високої успішності. Однак, як це обернеться на ділі, залежить виключно від підприємця і проведеної ним політики. У такому магазині буде здійснюватися торгівля тваринами, рептиліями, акваріумними рибками, комахами. Крім цього в асортименті магазину будуть представлені корму для вихованців, лікарські засоби та аксесуари. За бажанням власника магазину можна скоротити або збільшити асортимент.
   Перед відкриттям магазину необхідно провести аналіз конкурентного середовища, представленої в регіоні розміщення магазину. Безумовно, на чужих помилках вчаться, а значить, особливу увагу слід приділити недолікам конкурентів в роботі. Ознайомитися треба і з асортиментом інших конкурентів і на основі цього сформувати асортимент власного магазина. Після цього кроку варто приступати до пошуку підходящого для магазину приміщення. Як мінімум для зоомагазину потрібно 150 квадратних метрів. Саме на площі такого розміру можливе створення ефективної, привабливої для покупців обстановки. Крім цього аспекту вибір такої метражу пов'язаний з необхідністю розмістити клітки і акваріуми, які треба буде розташувати в тематичних відділах. Звичайно, можна відкрити магазин і в значно більш маленькому приміщенні, проте, навряд чи таким чином можна буде побудувати ефективну роботу магазину. Менша площа відразу ж скоротить і можливий асортимент, і прохідність. Фахівці радять вибирати під зоомагазин приміщення на перших поверхах житлових будинків, на вулицях з бурхливим пішохідним рухом. Орендувати можна і окреме приміщення, головне, щоб до нього був зручний доступ і вхід. Після придбання або оренди приміщення настає етап його ремонту і декорування. Потім закуповується і завозиться обладнання. Для зоомагазину знадобляться стелажі, стояки для кліток, вітрини, каса, акваріуми. Обладнання повинно гармонувати з інтер'єром приміщення в цілому. Враховуючи специфічність зообізнеса, необхідне обладнання знайти дуже складно. Виходом з такої ситуації буде звернення до майстрів, які зможуть видозмінити і доопрацювати обладнання.
   Для роботи в зоомагазині повного циклу потрібно найняти керуючого, бухгалтера, двох продавців, менеджера зі закупівель. Продавці повинні бути не тільки доброзичливими і товариськими, але й повинні володіти спеціальними знаннями про тварин і супутніх товарах. Особливу увагу варто приділити і кваліфікації, досвіду менеджера по закупівлях. Справжній професіонал знає, де можна купити кращий товар за найбільш вигідною ціною, у нього вже є напрацьовані зв'язки і контакти. Крім цього він не упустить з уваги той факт, що для роботи з певними тваринами доведеться придбати сертифікати. Тварин потрібно купувати тільки і перевірених постачальників, найкраще за принципом "під реалізацію". Вигідність такого рішення пов'язана з тим, що часто тварини вмирають за лічені дні в магазині, інші встигають вирости завчасно. Придбання тварин за принципом повернення грошей після реалізації, вбереже підприємця від зайвих ризиків і втрат. Детально і зі стовідсотковою точністю розглянути фінансову сторону організації зоомагазину не представляється можливим, не маючи конкретного прикладу магазину. У середньому варіанті враховуються такі витрати як оренда, устаткування, зарплата співробітників, витрати на закупівлі, інші оборотні кошти.
   Зоомагазин окупається за період в 12 місяців, або трохи менше. Безумовно, що на це впливають такі фактори як розташування магазину, проведена ним політика. Не можна забувати і про рівень сервісу магазину, представленому асортименті, рекламної компанії. При правильному управлінні, зоомагазин може бути рентабельним стабільним бізнесом.