Виготовлення вітражів - красивий і прибутковий бізнес

 
  Сучасні технології дозволяють максимально спростити і здешевити процес виготовлення вітражів. Використання їх багатогранне - декорування перегородок, ширм, стель і стін. Їх гармонійне поєднання з штучним каменем, пластиком і металом дозволяє створювати красиві і нестандартні стилістичні рішення для інтер'єру квартир і будинків. 
   Напрямок діяльності - класичний або плівковий вітраж. Якщо раніше вітражи користувалися попитом у приватних осіб, то останнім часом основна маса - це корпоративні замовники, які використовують декоративне скління в інтер'єрі кафе, клубів і ресторанів. Вітражі як добуток прикладного мистецтва виглядає дорого і незвично, створює атмосферу розкоші і елітності, але при цьому і ціна їх досить висока.
   Спочатку варто визначитися з майбутнім напрямком діяльності, тут можливо два варіанти - трудомісткий і дорогий процес виготовлення класичного вітража, або можливо піти по більш легкому шляху і зайнятися реалізацією плівкового вітража. Слід також врахувати, що виробництво цих двох видів продукції принципово різниться.
   Для виготовлення плівкових вітражів немає необхідності закуповувати спеціалізоване обладнання та наймати професійного художника, сам технологічний процес відрізняється простотою і відносно недорогою вартістю. Дуже часто таким бізнесом попутно займаються меблевики, які таким методом декорують меблі.
   Процес виготовлення скляного вітража - трудомісткий і тривалий, вимагає спеціалізованого обладнання та навичок кваліфікованих фахівців. Для виготовлення використовують кольорове скло, яке кріпиться на латунні і свинцеві напрямні профілі. Мінусом такої продукції є її неміцність, і тому все частіше у виробництві класичних вітражів застосовують сучасніші технології. Вартість такого вітража - 16 тисяч грн. за кв. метр, один майстер на місяць в середньому робить 5 кв. метрів. Один кв. метр кольорового скла коштує 1.2 тис. грн. Первісний капітал дорівнює 300 тис. грн. і при рентабельності в 30% виробництво вітражів окупиться вже через 3 роки.
   Актуальні техніки виробництва вітражів. Найбільш затребувана пінкоструйная техніка, а також «тіффані», «фьюзинг». Головною перевагою техніки «тіффані» є те, що з її допомогою стало можливим виробляти легкі та об'ємні вітражні конструкції.
   Техніка «фьюзинг» прийшла з Німеччини і дуже швидко завоювала популярність серед декораторів всього світу. Вона базується на запіканні в печі шматків скла різного кольору. За допомогою такого методу дуже просто робити оригінальні та привабливі речі для інтер'єру.
   Піскоструйним способом на поверхню скла наноситься матовий малюнок за допомогою абразиву і струменів повітря під високим тиском.
   Існує думка, що подібний бізнес під силу організувати лише професійним художникам. Але це абсолютна помилка - достатньо наявності художнього сприйняття світу і базових знань. Існує можливість пройти дводенні курси з техніки «фьюзинг» і «тіффані», коштують вони 2500 грн. За такий короткий термін складно стати кваліфікованим фахівцем, але отримати важливі знання та початкові навички для старту діяльності цілком реально.
   Складові вітражного бізнесу.

1. Залежно від обраного профілю виробництва початкові вкладення становлять від 300 тисяч грн.

2. Оренда приміщення для вітражної майстерні, його мінімальна площа становить мінімум 40 кв. метрів, дешевший варіант можна підшукати в промислово-комерційній зоні. Обов'язкова умова - приміщення повинно бути обладнане примусовою вентиляційною системою.

3. Необхідно придбати піч для фьюзинга і молірування скла, її вартість становить від 16 до 250 тис. грн.

4. Установка для піcкоструйної обробки скла обійдеться в 80 тисяч грн.

5. Робочий стіл, інструменти.

6. Кількість найманих співробітників залежить від масштабності виробництва, а також від того, скільки обов'язків власник готовий виконувати особисто. Обов'язково знадобиться професійний художник і різьбяр скла.

7. Автомобіль для транспортування можна орендувати або придбати.

8. Хороший сайт для залучення покупців обійдеться приблизно в 5 тисяч грн.

9. В наявності завжди повинен бути запас кольорового скла та інші витратні матеріали, загальна їх вартість складе 50 тисяч грн.

   На першому етапі всі стикаються з неминучістю відходів, що є абсолютною нормою при освоєнні нового профілю діяльності. Саме тому завжди повинен бути передбачений запас матеріалів, а самі відходи необхідно включити у вартість готової продукції.
   Для обрізків скла можна знайти застосування - робити з них оригінальні світильники і бра. Згодом за допомогою техніки «фьюзинг» можна зайнятися виготовленням сувенірної продукції за власними ескізами та на замовлення.
   Одна з найпоширеніших проблем такого бізнесу - це пошук клієнтів. Сайт - це ефективна реклама, але краще підкріпити її власною точкою продажу, де люди зможуть не тільки побачити, а й «пощупати» пропоновану продукцію, оформити замовлення, особисто проконсультуватися з художником, обговорити свою ідею і послухати його рекомендації.