Свій бізнес: відкриваємо кав'ярню

   Класична кав'ярня - заклад, що пропонує, насамперед, широкий асортимент кави. Проте в боротьбі за відвідувачів багато власників кав'ярень вийшли далеко за межі традиційної концепції, розширивши пропоновані послуги за рахунок легких закусок або відкривши пересувні кав'ярні. Відповідно, вхід в цей бізнес може коштувати менше 50 тис. грн.


   Найбільшою популярністю користуються заклади, де можна не лише випити чашку кави, але ще і щось перекусити. Це кав'ярні швидкого обслуговування на 40-50 посадочних місць з меню, що включає салати, сендвічі та десерти, без алкоголю.
   Розраховані на більш тривалий відпочинок відвідувачів так звані клубні кав'ярні - тут пропонується повноцінне меню, алкогольні напої, а також відповідний інтер'єр, фонова музика, особлива подача напоїв і страв.
   Відкриваючи кав'ярню, потрібно спочатку вирішити - чи буде в закладі власне виробництво. Якщо передбачаються навіть мінімальні обсяги випічки, необхідно отримати дозвіл пожежної служби, санепідемстанції тощо.
   Наступний етап - створення дизайн-проекту майбутнього закладу. Послуги проектних компаній обійдуться в 30-60 $/кв. м, в залежності від складності. Крім розробки дизайну і підготовки документації, проектувальник зазвичай координує субпідрядників по наповненню інтер'єру, консультує будівельників та контролює їх роботу.
   Ключовий агрегат закладу - кавоварка - повинна бути професійною, побутові машини не підходять. Для недорогого закладу цілком буде досить автоматичної кавомашини. У неї вбудована кавомолка, яка і здійснює процес помелу, дозування, пресування і протоки. Це оптимальний варіант, якщо потрібно заощадити на кваліфікованому баристі і при цьому готувати хорошу каву. Помел кави, пресування кавової таблетки та видалення відходів виконуються автоматично, а  лічильник вироблених напоїв виключає махінації персоналу.
   Ручний апарат краще купувати для більш дорогого закладу. Такі кавомашини розрізняються за кількістю постів (робочих місць для одночасного приготування декількох напоїв). Найпоширеніші - двухгрупне. В одній групі міститься холдер з одинарним ситом і лійкою, а у другій - з подвійним. Просунуті моделі мають роздільні бойлери для груп, і температуру можна настроїти індивідуально. Тоді одна група буде пристосована під рістретто (самий концентрований, міцну каву), а інша - під лунго (звичайний еспрессо, розведений гарячою водою до об'єму 75-95 мл). Будь-яка техніка може підключатися до системи водопостачання чи бути автономною (мати вбудовану ємність для води).
   Крім кавомашини, необхідно придбати кавомолку, льодогенератор, міксер, блендер, барну посудомийку, різне холодильне обладнання - в середньому це додаткове обладнання обійдеться в 20-30 тис. Знадобляться меблі, а це ще 15-35 тис., посуд і скло - 10 -15 тис., та інші дрібниці - 5-10 тис.
   Спростити процес вибору обладнання, дизайну приміщення, та й концепції майбутнього закладу можна, купивши франшизу. В Україні представлено чимало пропозицій вітчизняних і зарубіжних мереж кав'ярень.