Як відкрити друкарню

   Друк книг, журналів, рекламної продукції - одна зі складових просування практично кожної комерційної структури. Тому така галузь, як поліграфічна промисловість, дуже розвинута, і конкурувати в ній складно. Відкрити свою друкарню - завдання непросте і вимагає значних інвестицій, в залежності від виду обладнання і обсягів виробництва. В даний час чітко простежуються світові тенденції в поліграфічній галузі: замовлення на друк змінюються у бік невеликих, але термінових щодо виконання тиражів.

   Головними параметрами стають якість друку і чітке виконання термінів. Цифровий друк володіє саме такими якостями: можливе виготовлення відбитка від 1 шт. до 10 000 шт. при відмінній передачі кольору буквально за кілька годин.
   Перш ніж приступати до активних дій по створенню підприємства, необхідно визначити свої цілі і завдання і відобразити їх у бізнес-плані друкарні. Припустимо, ми плануємо відкрити оперативну цифрову друкарню з виготовлення поліграфічної продукції. Перед вкладенням грошей завжди потрібно вивчити ринок, нехай не з докладним маркетинговим аналізом, але хоча б знати, хто є конкурентами в даній сфері, рівень їх цін, якість обслуговування та ін. Це дасть розуміння того, що вже затребуване споживачами, за якими цінами з ними працювати і який сервіс надавати.
   Продукт - перелік послуг, які може виконувати друкарня: друк рекламної поліграфії (листівок, каталогів, журналів, книг, блокнотів, флаєрів та іншої продукції) малими тиражами - від 1 до 1000 шт. Тиражі більшої кількості або великих форматів планується розміщувати у підрядників - в офсетних друкарнях. Можна також виконувати замовлення по окремим поліграфічним процесам: друку, палітурки, добірці і обробці виробів, таких як ламінація і тиснення.
   Споживачі послуги: рекламні агентства, видавництва, офсетні друкарні, яким не вигідно друкувати малі тиражі або потрібний терміновий друк, дизайн-студії, кінцеві споживачі поліграфічних послуг.
   Устаткування. Виходячи з переліку пропонованих послуг: кольоровий цифровий друк, різання друкованих аркушів, палітурні процеси, постдрукарська обробка (тиснення, ламінація, висічка), будемо підбирати обладнання. Нам буде потрібно цифрова друкарська машина, різак, ламінатор, біндер для скріплення виробів пружиною. Для виготовлення недорогих чорно-білих друкованих виробів - прайсів, бланків та ін можна також встановити різограф. Для м'якого перельоту брошур потрібно промисловий степлер.
   Персонал. Для обслуговування даного обладнання нам потрібен буде оператор на цифровому принтері (зі знанням графічних програм та підготовки матеріалів до друку та навичками друкованих налаштувань). Для обробки матеріалів після друку - палітурник з умінням роботи на ламінаторі і різаку, з досвідом виконання основних поліграфічних палітурних процесів: добірки, фальцювання, брошурування, упаковки. Для прийому замовлень на друк - менеджер, який знає основні поліграфічні процеси (для правильного розрахунку вартості послуг), бажано з досвідом роботи в продажах.
   Рентабельність проекту становитиме від 30 до 50% (залежно від типу послуг і від обсягу замовлення), що в середньому складе близько 40%. Термін окупності проекту - 18-20 місяців. Ми вже вклали гроші в обладнання, вже є приміщення і персонал. Але ніхто не знає про це. Для того щоб з'явилися перші споживачі і для активного розвитку нашого проекту, потрібно вибудувати план просування, який буде включати в себе такі пункти: реклама в Інтернеті; розміщення рекламних оголошень в спеціалізованих виданнях (промисловість, поліграфія, рекламна та видавнича діяльність); розсилка комерційних пропозицій за адресами рекламних агентств, видавництв, дизайн-студій, великих друкарень.
   Для успішного бізнес-проекту, особливо виробничого напрямку, потрібно пам'ятати, що головне - правильно розрахувати витрати і доходи, врахувати можливі ризики, постійно працювати над розширенням кола клієнтів, прагнути скоротити виробничі витрати і вкладати гроші в просування і розвиток.