Принципи організації успішної торгівлі секонд-хендом


 Торгівля секонд-хендом при мінімальних вкладеннях дозволяє за осяжний термін накопичити гідний фінансовий запас. Що ж потрібно для відкриття даного бізнесу?
   В якості початкового капіталу достатньо суми від 500 до 5000 $. Розмір вкладення залежить від параметрів торгової точки - формату, місцезнаходження, рівня цін.

   1. Торгівля з розкладних мобільних лотків на вулиці або ринку - найпростіший вид продажів. Це відмінний формат для початківця продавця. Він забезпечує найменший ступінь фінансового ризику і є досить багатообіцяючим в плані швидкого прибутку. На таких точках зазвичай продають найдешевші «ходові» речі. У жвавому місці зазвичай весь асортимент йде за найкоротший термін. Для організації ринкової або вуличної «розкладачки» досить затратити 500-1000 євро.
   2. Магазин середнього масштабу потребує в якості початкового капіталу суму близько 500 $. Головне в організації торгівлі - правильний вибір місця розташування. При цьому умови затребувані категорії товарів розпродаються досить швидко і вигідно, ризик прогоріти мінімальний.
   3. Великий магазин з широким асортиментом - найбільш прибутковий варіант. У ньому зазвичай присутні не тільки основні (одяг, взуття), але й супутні категорії товарів (галантерея, головні убори, спортивна екіпіровка, предмети обстановки). Організація роботи такого магазину - складний і дорогий процес, що вимагає досвіду в торговельній сфері і значного фінансового запасу.
   Термін окупності інвестицій зазвичай не перевищує року. Найбільш прибутковим часом є міжсезоння - весна й осінь. При грамотній організації, типовий магазин середньої руки приносить за місяць від 500 до 1000 $ чистого прибутку.
   Торгівля секонд-хендом - відмінний варіант пробного бізнесу. Пізніше він може перетворитися на основну справу або побічний вид діяльності, підтримуваний як запасний варіант.
   Основні етапи організації успішної торгівлі секонд-хендом
1. Вибір приміщення. Продаж з лотка зазвичай здійснюють на ринку. Для установки торгової точки необхідно укласти відповідний договір з адміністрацією. Можна розширити сферу продажів, охопивши відразу кілька базарів. Однак не рекомендується встановлювати більше одного лотка на кожному ринку - це обернеться конкуренцією між торговими місцями власного підприємства.
  За прийнятими нормами, до магазинів секонд-хенд не пред'являються особливі вимоги. Але господареві слід бути готовим до регулярних відвідин представників СЕС та пожежної охорони. За правилами, в приміщенні магазину необхідно постійно тримати запас технічної води (20 л) і комплект миючих засобів. Також власник зобов'язаний обладнати місце для відпочинку задіяного персоналу.
2. Угоди з постачальниками. Оптимальною схемою для невеликих магазинів і мережі мобільних торгових точок є робота з єдиним великим постачальником. Це дозволяє максимально збільшити обсяги закупівель, що сприяє отриманню знижок і супутніх бонусів, а також створенню сприятливого режиму взаємодії і доступу до навчальних програм компанії. При довгостроковому взаємовигідному співробітництві оптовий покупець, довівши свою надійність і сумлінність, може домогтися більш значних привілеїв - максимальних знижок і права отримувати товар під реалізацію.
   Роздрібний магазин середнього розмаху за місяць здатний продати асортимент загальною вагою близько тонни.
3. Підбір асортименту. Попит варіюється залежно від комплексу причин. Найпростіший спосіб визначитися з асортиментом - досвідчений. Доцільно для початку закупити приблизно порівну зразків жіночого, чоловічого, підліткового та дитячого взуття та одягу. Далі слід вносити поправки, орієнтуючись на поточні показники продажів.
   Погано збережені речі можна відпускати зовсім без націнки, вкладаючи бажаний прибуток в ціну предметів кращої якості з придбаної партії.
   Товарний запас сортують по ціновій категорії, типу і якості товару. Більш дорогі речі реалізують поштучно, дешеві можна відпускати на вагу. Залежаний товар збувають в торгові точки, орієнтовані на більш дешевий асортимент, або здають як дрантя в спеціалізовані компанії.
4. Кадрова політика. Професійні, коректні продавці - запорука успішності магазину. Оптимальним вибором будуть товарознавці зі стажем, кадри з досвідом служби в комісійних магазинах. Наявність співробітників, здатних простими низькозатратними методами підняти вартість товару, приносить значну економію. Для деяких магазинів придбання уціненого пошкодженого товару, його реставрація та подальша реалізація з великою націнкою становить окрему статтю доходу.
   Кількість працівників визначають залежно від масштабу підприємства. У маленькій точці господар сам може стояти за прилавком, для невеликого магазину бажано наявність 2 продавців, які працюють позмінно.
   Для середнього магазину рекомендується збільшити кількість співробітників до 3-5. Вони можуть поєднувати роботу продавця з додатковими обов'язками - прийомом і сортуванням товару, веденням бухгалтерії. Один з працівників зобов'язаний невідривно перебувати на касі. У сферу адміністрування входить контроль за процесом торгівлі, а також відстеження курсу валют, попиту, наявності запасів товару. Бажано мати в колективі хоча б одного чоловіка, він може виконувати торгові функції і відповідати за безпеку, що особливо корисно в магазині, орієнтованому на досить дорогий асортимент.
5. Реклама. Для успішної роботи магазину необхідно звернути на нього увагу потенційних покупців. Деякі рекламні прийоми прості у виконанні, але досить ефективні.
   Вивіска повинна бути помітною, бажано підсвічування. Флаєри або прості листівки, роздруковані на принтері, бажано розклеїти на прилеглих зупинках, біля під'їздів і громадських місць, розкласти по поштових скриньках.
   Грамотно і стильно оформлена вітрина неминуче притягує погляди перехожих. Слід виставити найбільш цікаві та привабливі речі.
   Пакувальні пакети з логотипом компанії викликають довіру у покупців, залучають нових клієнтів.
   Регулярні акції підвищують рівень продажів. Наприклад, протягом тижня можна відпускати безкоштовно кожну 5-у річ, надати невелику знижку на весь одяг певного кольору або на товар заданої категорії.
   При успішному розвитку торгівлі можна посилити популярність магазину за допомогою «бутербродів». Це недорогі наймані працівники, які в людних місцях демонструють щити з логотипом підприємства і роздають флаєри.