Бізнес на морозиві: від ідеї до покупки


 Літо, сезон відпусток і надзвичайна спека - саме час заробити на чому-небудь холодному або мокрому. Як це зробити правильно?

   У теплу пору року морозиво по праву займає одне з лідируючих місць за обсягом продажів після мінеральної води, пива і соків. При цьому ринок цієї продукції досить чутливий як до об'єктивних (температурному режиму, тривалістю сезону високих температур тощо) так і до суб'єктивних чинників (наприклад, непродумане підвищення торговельних націнок, коливанням платоспроможного попиту населення та ін.). Тим не менш, цей бізнес залишається затребуваним як серед підприємців-початківців (окремі точки продажу морозива та супутньої продукції), так серйозних інвесторів (виробництво і великі мережі дистрибуції).
   Отже, кілька корисних порад для тих, хто вирішив пов'язати своє підприємницьке майбутнє з морозивом і вирішив придбати вже готовий бізнес у цьому сегменті.
   Визначтеся з місцем розташування. Постарайтеся вибрати місце ближче до парків, шкіл, офісних комплексів, інших місць значного скупчення людей, для того, щоб забезпечити значний потік клієнтів.
   Ретельно досліджуйте найближчі околиці обраного вами району: можливо згодом ви зможете розширити свій бізнес за допомогою створення мережі мобільних торгових точок (на базі велосипедного транспорту, моторолерів, скутерів і т. п.), що дозволить вам розширити охоплення території при мінімальних додаткових інвестиціях.
   Розгляньте всі можливості використання виносних (як стаціонарних, так і мобільних) торгових точок в якості приватних підприємців - "єдиноподатників". Це, по-перше, дозволить вам в перспективі цілком законно оптимізувати оподаткування, а по-друге, послужить додатковим стимулом у роботі ваших співробітників.
   Подумайте над імовірною (у перспективі) зміною назви вашої торгової точки (якщо, звичайно, ви не збираєтеся купувати підприємство з франшизою). Врахуйте, що в багатьох випадках покупці швидше звикають до "неформальних" назв, пов'язаних з примітними орієнтирами на місцевості або міськими пам'ятками.
   Уважно поставтеся до оформлення та обладнання основного торговельного приміщення і допоміжних ("літніх" майданчиків). Не забувайте про уроки, які дає нам погода: якщо ще рік-два тому морозиво охочіше їли під відкритим небом, то тепер, в 30-40 градусну спеку, це краще робити в приміщенні, обладнаному кондиціонером.
   Конструктивно поспілкуйтеся з власниками найбільш сподобаних вам магазинів - незалежно, який з бізнес-об'єктів ви, врешті-решт, виберете для придбання, ви зможете узагальнити напрацьований ними досвід і, на те вже, почерпнути пару-трійку цікавих бізнес-ідей на перспективу .
   Якщо ви особисто не володієте досвідом роботи в бізнесі, корисно буде придбати хоча б трохи навичок в так сказати "польових" умовах. Досвід ведення повсякденних операцій (як на самій торговій точці, так і у взаєминах з постачальниками продукції та обладнання) стане в нагоді вам після покупки підприємства, для контролю за діями персоналу і менеджерів.
   Зверніть увагу на технічний стан торговельного та допоміжного обладнання, в першу чергу - холодильних установок. У зв'язку з тим, що клімат стає все більш спекотним, а енергозабезпечення підприємств - все більш непередбачуваним, представляється доцільним передбачити резервні лінії живлення і потужності (приміщення та обладнання) для забезпечення збереження товару.
   Вивчіть асортимент як вашого майбутнього підприємства, так і основних конкурентів (у тому числі - потенційних) і подумайте про можливості його розширення. Крім традиційного морозива та прохолодних напоїв, варто розглянути варіанти виготовлення та реалізації коктейлів на основі морозива, фруктових, овочевих сумішей та ін.
   І, нарешті, подумайте - може вам варто займатися в бізнесі не з точки дистрибуції, а безпосередньо з виробництва? Сьогодні діючий бізнес з виробництва морозива навіть у столичному, Київському регіоні, можна придбати за досить помірною ціною - від 450 тис. дол., а на периферії попадаються ще більш скромні ціни.
   Так що поки літня спека не поспішає залишати Україну, а на зміну їй готується прийти довга і тепла (за попередніми прогнозами) осінь, можна встигнути скористатися перевагами морозива ще в цьому році. Втім, судячи за даними останніх досліджень, клімат на Землі в найближчі п'ятдесят років буде тільки теплішати, а значить перспектив у підприємств з виготовлення та продажу "солодкого і холодного" тільки додасться.