Бізнес ідея: весільний фотограф

 
Бізнес ідея: весільний фотограф
Що може бути звичніше, ніж весільний фотограф? Але якщо підійти до реалізації цієї професії по-новому, можна навчитися відмінно заробляти.
   Скільки років існує фотографія, стільки ж часу люди намагаються відобразити на пам'ять щасливі моменти. Чи можна відшукати в професії нові можливості? Як правильно втілити цю бізнес ідею? Про реалізацію проекту в світлі сьогоднішніх технологій буде розказано в даному матеріалі.

  ЗАГАЛЬНІ ПРИНЦИПИ БІЗНЕС ІДЕЇ. Взагальному процес виглядає просто: знаходяться клієнти, проводиться фото та відеозйомка на заході, здійснюється обробка знімків, які надаються замовнику. Але сучасні технічні можливості дозволяють урізноманітнити звичайну зйомку, що дозволяє створювати цікаві і конкурентоспроможні фотографії.

   ЩО ЗАПРОПОНУВАТИ КЛІЄНТАМ? Одне з головних завдань - визначити вид кінцевого продукту. Зрозуміло, якщо фотограф весільний, то перше, що спадає на думку - це набір фото, зроблених на заході. Можна дотримуватися класичних стандартів в роботі, але сьогодні такий підхід не завжди вигідний. Ідей може бути безліч, найбільш затребувані з яких описані нижче.
  • ПОВНИЙ ОБСЯГ ЗЙОМКИ. Передбачає збір всього відзнятого матеріалу в хронологічному порядку. Це буде багатогодинне відео, яке в повному обсязі дивляться рідко, але сам факт того, що у клієнтів «є все» - виявиться привабливим. Матеріал краще презентувати на диску (або декількох), оформлених в стилі минулого заходу. Але не варто безсистемно накидати всі файли в купу, необхідно зібрати їх відповідно до логіки свята.
  • КОРОТКЕ ВІДЕО. З усього відзнятого потрібно зробити вибірку на 20-30 хвилин. Найцікавіше, барвисте, смішне, що запам'ятовується у вигляді невеликого фільму, який розповідає про минуле весілля. Цей файл буде проглядатися часто. Тому підбору і обробці матеріалів для нього слід приділити підвищену увагу. Забавні і курйозні моменти - це дуже цікаво. Але не можна забувати про головне - відео-добірку про щасливу подію в житті двох людей. Головними героями повинні залишатися молодята, навіть якщо хтось із гостей цікавий фотографу в більшій мірі.
  • ФОТО-ПРЕЗЕНТАЦІЯ. Суть цієї ідеї - отримати класичний, всім відомий весільний фотоальбом. Невеликий книжечкою з фото мало кого можна здивувати, тому потрібно застосувати фантазію. Альбоми створюють у вигляді великих книг з шкіряними обкладинками. Формують настінні календарі, у яких частина з датами замінюється фото. Користується популярністю глянцевий журнал з ілюстраціями про минулий заход. Він може бути повністю присвячений весіллю або стилізований під відоме видання, в якому «написали» про шлюб.

   Цікава ідея - обробляти фото «під старовину», але не всі і в різному ступені. Чим раніше відбулася подія, тим «старішим» повинен бути знімок, ніж пізніше, тим більше до сьогоднішнього дня. Так слід продовжувати до завершальних фото, які можуть виглядати сучасно або кілька футуристично. Це створить особливе сприйняття часу весілля: немов воно йшло не годину, а роки.
   Треба враховувати, що не кожна ідея може сподобатися клієнту, тому весільний фотограф повинен заздалегідь узгодити обсяг і вид отриманої інформації, розповівши про можливі варіанти, їх вартості та альтернативи. Важливо враховувати, що замовник може відмовитися від задуманого раніше, тому завжди необхідно залишати оригінали.

   ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ІНВЕСТИЦІЇ. Крім технічної частини, необхідно освоїти і програмну. Всі ідеї будуть втілені в спеціальних фото і відео редакторах за допомогою додатків. З цими ПЗ необхідно працювати на високому професійному рівні. Якщо навичок немає і отримати їх самостійно не має можливості, то слід закласти до витрат вартість курсів, семінарів або дистанційного навчання.

   РЕКЛАМНА КОМПАНІЯ. Дошки оголошень в Інтернеті, соціальні мережі, газети та особисті сайти - все це підійде для пошуку клієнтів. Але щоб замовник погодився на співпрацю, сухої реклами недостатньо, як і при реалізації будь-якої іншої бізнес ідеї в сфері послуг. Необхідно пред'явити результат попередніх зйомок. Не можна брати чужі знімки і показувати без дозволу - це незаконно і може привести до судового розгляду.
   Найпростіший спосіб сформувати портфоліо - домовитися про безкоштовну зйомку весілля замість дозволу використовувати матеріали в рекламних цілях. Це повинна бути найкраща робота фотографа, адже саме по ній майбутні клієнти будуть оцінювати професіоналізм виконавця.

   РЕНТАБЕЛЬНІСТЬ. Перш ніж перейти до дохідної частини, варто зупинитися на недоліках. Основних два - дорожнеча обладнання і велика конкуренція. Виходячи з цього, будуть представлені дані про потенційні доходи і розрахунок окупності.
   Весілля підкоряються сезонному фактору - це треба враховувати при плануванні. Для простоти розрахунків візьмемо 10 весіль в місяць, де належить працювати фотографу. Кожен захід займе 5 годин (без подальшої обробки). Вартість початківця фотографа - 900 грн, передбачуваний дохід - близько 9 000 грн на місяць.
   Повертаємося до витрат. Щомісячні - 2 000 грн, значить, чистий прибуток буде дорівнює  7 000 грн за тридцять календарних днів. Початкові витрати визначимо в 20 000 грн. Проведемо простий розрахунок: 20 000/7 000 = 3 місяці.

   ВИСНОВОК. Розглянута бізнес ідея вимагає чималих витрат і високого рівня професіоналізму. Крім гарного заробітку, фотограф отримає моральне задоволення від своєї роботи, що зробить можливі труднощі другорядними, виводячи на перший план позитивні моменти.